Al-Manar (TV station)

From Censorpedia
Revision as of 20:17, 20 July 2011 by (talk)
(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)
Jump to: navigation, search

Date: 1995 - 2005 2006-present [[:Category:|]]

Region: North America 1951 - 1975 [[:Category:|{location3}]]

Subject: Political/Economic/Social Opinion Religious [[:Category:|]]

Medium: Television Electronic Media [[:Category:|]]


Artist: Al-Manar (Hezbollah's satellite channel)


Confronting Bodies: United States post-9/11 government


Dates of Action: Post- 9/11/2001


Location: United States


Description of Artwork: Al-Manar is Hezbollah's 24-hour satellite television station. It provides viewers with insight and information regarding political, social and economical issues. Al-Manar provides similar information than that of the American news programs on CNN, NBC, ABC, etc. The only difference between Al-Manar and American programs is that Al-Manar is from a non-Western point of view. Licensed by the Lebanese government, Al-Manar has been an integral part of Hizb Allah's political strategy. The Lebanese station has been used to glorify Hizb Allah's military exploits, insisting that military means can show results in other occupied countries - such as Palestine.

The Incident: As a result of the events that took place on 9/11, the United States government has blocked Hezbollah's satellite channel Al-Manar in the US. The censorship of Al-Manar came as part of the post 9/11 legislation, specifically in Executive Order 13224.

Results of Incident: The US has listed Al-Manar as a terrorist organization and banned it from viewing in the US.

Source: HuffingtonPost.com Adam Hanft www.english.aljazeera.net [[Category:]] [[Category:]] [[Category:]] [[Category:]]